HÄSTJAKT OCH TWILIGHT

Fredagen började med att ta bussen in till Ängelholm vid halv åtta för att kolla på luciatåget. Det var mysig och fint, men ganska långtråkigt. Efter lucian åkte vi tillbaka till skolan där vi skrev prov i barn, kultur och fritid. Får hoppas att det gick bra! När vi var klara med provet tog vi bussen in till Ängelholm för att sedan åka ut till ishallen. Tja, det var väl min dag.

I lördags övningskörde jag tillsammans med mamma. Påvägen till väla stannar alla bilarna i uppförsbacken, och jag är inte speciellt duktig på att starta i backar så där blev jag rädd. Men, vad stannade alla för? Jo, en häst kom springande på 90 vägen! Så jag stannade och klev ut och försökte hjälpa dom andra som stannat för att gånga hästen. En kvinna gav hästen till mig så jag fick ta med den upp på gräset så dom andra på vägarna kunde köra igen. Där stod jag, med en häst och ingen omkring mig. Visste inte vad jag skulle göra, men rätt vad det är kommer en man och frågar om jag har sett fler hästar och det hade jag inte. Men tydligen hade den hästen (Lucas) jag höll i sprungit in i någon annans hästhage och skrämt iväg hästarna där så minst 2 hästar till var ute och sprang. Tillslut hade mamma hittat ägaren till Lucas så hon fick honom och hon var helt chockad! Men som tur är kom Lucas hem utan att vara skadad och hur det gick med dom andra hästarna jag har tyvärr ingen aning om.

Efter hästjakten åkte vi vidare till väla, där hittade jag två tröjor och ett linne, kostade knappt något så där gjorde jag ett kap! :)

På kvällen blev det bio tillsammans med Alice, Sebbe och Danne.
Jag och Alice tog bussen in till stan vid halv fem och sedan tåget in till Helsingborg för att träffa killarna. Gjorde bort mig några gånger, men ja.. inget ovanligt! Vid halv sju gick vi in på sf och satte oss och snackade innan filmen började. Twilight blev de! En utav dom bästa filmerna jag har sett, skulle kunna se den fler gånger!

Idag övningskörde jag till väla med mamma och pappa. Vi gick in på Clas Ohlsson och vid en utav hyllorna står en liten flicka som skriker och gråter för att hennes föräldrar inte köper en dator till henne. Herregud, tänk när hon blir äldre..
Men men, jag lämnade faktiskt in min mobil idag som har haft spruckna knappar i några veckor nu. Jag fick en lånetelefon idag också, inte en enda reda eller minsta sträck på den. Skulle faktiskt lika bra kunnar ha lånetelefonen alltid istället för dom nyare modellerna som bara går i sönder hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0